tisdag 17 februari 2009

Tredje gången gillt!

Först hade vi tänkt ha tapet och en hög golvsockel.....sedan ändrade vi oss till pärlspont från golv till tak.....nu har vi "velnissar" bestämt oss för att ha pärlspont drygt 3/5 delar av väggen, som var vanligt i enklare miljöer i slutet av 1800-talet, enligt boken"Invändig renovering" från Gysinge. Så det var bara att ta fram cirkelsågen och kapa den pärlspont som vi redan satt upp.

Hoppas det blir bra, dom vi berättat det för ser ut som frågetecken, sån hög panel har dom aldrig sett.


I hörnet ska det bli ett stort skafferi som man kan gå in i. Platsbyggd köksinredning på samma vägg som skafferiet.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Jag tror på er.
Det kommer att bli snyggt.
Har själv varit inne i ett hus som har så, och det var snyggt.
I det huset hade de en typ av tapet som jag har i mitt kök.
Du få gärna kika in och kolla.
http://barnochpyssel.blogspot.com/

Ha en bra dag.

KRAM CARINA

Butik Östergården sa...

Vi har visst lika dana tankar. Men det fick bli pärlspont upp till tak i vårt sovrum. Orkade inte ändra om. Ska bli kul att se när ert blir klart!
Sköt om dig!
Kram Helen

Min lya och jag sa...

WOW vilket härligt hus ni verkar ha..blir en aningens avis..........
Hit kommer jag garanterat återkomma för att följa er renovering.

Det kommer att bli superfint med panelen.

Må så gott!! //Linda

Älfgärdet sa...

Ah, det blir så rätt med den höjden! Så ska ni väl ha en limfärgstryckt tapet där ovanför, eller hur...?

Jenny sa...

Hej Vilket underbart hus ni har!
Det kommer bli jättefint med pärlsponten så som i gamla tider:)

Vad mysigt att ni ska ha ett stort "walk-in skafferi" oxå!

Ha en bra dag,
kram Jenny