fredag 27 april 2007

Nu är det dags att renovera övervåningen...

Längtar så in i norden att få inreda, men det lär dröja innan vi är där...

Trapp upp ska målas i en ljustgrå färg, trappväggar kläs med vit pärlspont, vitt kryssräcke uppe.

Mittdelen
I högra hörnet ska vara en liten toalett...
Vi kommer även ha vår säng i denna del tills sovrummet ovan köket blir klart (ett senare projekt:)




Flickornas rum...
Här är mina tankar mest varje kväll innan jag somnar...hur ska detta inredas, färgsättas...
Älskar vitt med röda detaljer, sandbergstapeter...kanske blir det någon rutig tapet i milda färger.



Ni är välkomna att kommentera och ge tips och ideer!

Trevlig helg allesammans!
Kram Anna


9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ska bli kul att se hur det blir, blir säkert jättefint!

♥ Pia... sa...

Hej vilket vackert hus du ha, så himla fint...blir faktiskt avis...men du jag undrar på ..hur syr man en 1700tals gardin det skulle jag gärna vilja ha. NU bor jag inte i ett gammalt hus visserligen men ...trevligt att träffas..såg din blogg via lantlif (lantlivsanette)...PIA

LantlivsAnette sa...

Hej Kul med en bloggare från Norrbotten precis som jag !
Du har så fint,flickornas rum ser man ju framför sig ,gör så som du tänkt ,rutiga tapeter det låter urfint!Kika gärna in på min blogg.Kul att Pia tittat in hos dig och att hon hittade till dig genom min blogg jag har länkat dig ...Anette

Anonym sa...

Vilket fantastiskt ställe ni har!
Era flickor kommer få ett jättefint rum. Spinn vidare på den tanke du har, det låter ut jätte bra! Se inte snedtaket (saknaden av hel vägg) som en begränsning utan utnyttja det till förvaring eller ha det helt rent för att skapa rymd. Härligt med alla fönster!

Mollys Hus sa...

Hej,
visst är det mysigt att få drömma och planera :)

Anonym sa...

mysigt! Måste bara fråga - er övervåning ser ungefär lika hög ut vid nock som vårt "drömhus" är - vi är dock tveksamma till om det går att inreda sovrum på vår övervåning p gr av för lågt i tak...har för mig att det bör var kring 2,4m vid nock (för att fixa isolering etc...och fortfarande kunna ha ok takhöjd). Standardhöjden på ordinarie rum är ju 2,4 i Sverige....vad gäller egentligen för vindsuttymmen som man vill inreda till rum!? Hur gjorde ni? Blev intresserad när jag såg att er övervåning ser nästan identisk ut som vår....vi drar oss för att höja taket p gr av kostnaden....skulle helst slippa ....hur högt har ni vid nock?

Anonym sa...

Åh, va härligt det ser ut och fin trapp! Är säker på att det kommer att bli jättefint! Hittade nyss hit! :)

Mrs M sa...

Sååå fint det kommer att bli! Jag förstår att det kliar i fingrarna på dig. Vad roligt att du hade sytt en gardin i precis samma tyg som jag just köpt en vikgardin i! Jag tycker att Himmlas tyger har så fin struktur :-). Ha n skön kväll! Kram

Anonym sa...

Hej Anna jag har inrett mina tösers rum med Sandbergs tapet,vit m.blåa hjärtan de är så superfina.Resterna ska få överleva i dockskåpet som jag har gjort av ett gammalt hörnskåp!!
Jättefin rogivande sida...kram Anna